Cultura

Dall’Arlef nuovi bandi per la promozione della lingua friulana

L’ARLeF (Agjenzie Regjonâl pe Lenghe Furlane) ha emanato tre nuovi bandi triennali (2016-2018) per la realizzazione di progetti finalizzati alla promozione della lingua friulana nei settori dell’editoria, della ricerca scientifica e dello spettacolo. Gli importi messi a disposizione sono, per il 2016, rispettivamente: 35mila euro, 40mila euro e 15mila euro, per complessivi 90mila euro.

Per l’editoria, sono previsti finanziamenti alle librerie che si impegnano a far crescere la visibilità dei libri in friulano (10mila euro) e alla stampa di nuove pubblicazioni per l’infanzia (25mila euro). Per la ricerca scientifica, viene supportata la creazione di un Centro di documentazione per la lingua friulana con il compito di raccogliere e catalogare i materiali didattici per l’insegnamento della lingua friulana (30mila euro) e le iniziative didattiche, sempre legate all’insegnamento, nelle scuole secondarie di II grado (10mila euro).

Nel settore spettacoli si finanzia, per 15mila euro, la realizzazione di attività di promozione dello status della lingua friulana mediante spettacoli e attività rivolte ai giovani in almeno 2 eventi culturali, turistici, enogastromici di livello regionale, aperti al pubblico.

Infine, è stato pubblicato un apposito bando per l’acquisto di opere (cartacee, audiovisive o multimediali) in marilenghe (15mila euro).

Le domande dovranno pervenire entro il termine perentorio delle ore 12.00 dell’1 settembre 2016, secondo le modalità specificate nei rispettivi bandi, consultabili nella sezione “Bandi gare avvisi” del sito istituzionale dell’Agenzia: www.arlef.it.

Ulteriori informazioni possono essere richieste ai numeri 0432.555798, oppure 0432.555881, o scrivendo alle e-mail: federica.delpino@regione.fvg.it, oppure tiziano.mion@regione.fvg.it.

 

La ARLeF (Agjenzie Regjonâl pe Lenghe Furlane) e à emanât trê gnûfs bants trienâi (2016-2018) pe realizazion di progjets pe promozion de lenghe furlane intai setôrs de editorie, de ricercje sientifiche e dal spetacul. I impuarts metûts a disposizion a son, pal 2016, in maniere rispetive: 35 mil euros, 40 mil e 15 mil, par un totâl di 90 mil euros. 
Pe editorie, a son previodûts finanziaments aes librariis che si impegnin a fâ cressi la visibilitât dai libris par furlan (10 mil euros) e pe stampe di gnovis publicazions pe infanzie (25 mil euros). Pe ricercje sientifiche, e ven supuartade la creazion di un Centri di documentazion pe lenghe furlane cul compit di racuei e di catalogâ i materiâi didatics pal insegnament de lenghe furlane (30 mil euros) e lis iniziativis didatichis, simpri leadis al insegnament, intes scuelis secondariis di II grât (10 mil euros).
Intal setôr dal spetacul si finanzie, par 15 mil euros, la realizazion di ativitâts di promozion de lenghe furlane cun spetacui e ativitâts indreçadis ai zovins in almancul doi avigniments culturâi, turistics, enogastronomics di nivel regjonâl, vierts al public.
Infin, al è stât publicât un bant di pueste pal acuist di oparis (cartaciis, audiovisivis o multimediâls) in marilenghe (15 mil euros). 
Lis domandis a varan di rivâ dentri dal tiermin di misdì (12:00) dal prin di Setembar dal 2016, daûr des modalitâts specificadis intai bants rispetîfs, che si puedin consultâ inte sezion “Bants Garis Avîs” dal sît istituzionâl de Agjenzie: www.arlef.it. 
Altris informazions si puedin domandâ ai numars 0432.555798 o 0432.555881, o scrivint aes direzions di pueste eletroniche: federica.delpino@regione.fvg.it o tiziano.mion@regione.fvg.it.