CarniaCultura

Ritorna il concorso internazionale di poesia “Premio Gjso Fior” di Verzegnis

L’Amministrazione comunale di Verzegnis promuove la tredicesima edizione del concorso di poesia in lingua friulana “Gjiso Fior” per l’assegnazione del premio letterario intitolato alla memoria dell’illustre concittadino. L’iniziativa, volta alla tutela e alla valorizzazione della lingua friulana, è realizzata con il patrocinio dell’ARLeF – Agenzia Regionale per la Lingua Friulana, della Società Filologica Friulana, dell’Ente Friuli nel Mondo e del Circolo Culturale Pio Frezza di Verzegnis. Due le sezioni del concorso: una, riservata alle scuole primarie dei Comuni friulanofoni della Regione Friuli Venezia Giulia che possono partecipare con disegni (classi prime e seconde) o componimenti (classi terze, quarte, quinte); e una, rivolta agli autori di poesie in lingua friulana che possono aderire presentando fino a un massimo di tre produzioni in lingua friulana, di cui almeno una inerente la poetica di Gjiso Fior, dedicata al tema “il susseguirsi delle stagioni”; tema a scelta per le altre due.
Come previsto dal regolamento del Concorso, le poesie dovranno essere redatte in lingua friulana, comune o in qualsiasi delle sue varianti, secondo le norme della Grafia Ufficiale. Tutti i componimenti dovranno essere inediti e mai presentati ad altro concorso. La lunghezza complessiva non dovrà risultare superiore a 120 versi.
Le scuole potranno avvalersi della consulenza dell’Arlef.
Il plico, contenente le opere, con la dicitura “13^ edizione concorso poesia in lingua friulana Gjiso Fior” sezione adulti o sezione Scuole Primarie, dovrà pervenire, tramite spedizione con raccomandata a.r. o tramite consegna a mano, in orario di apertura al pubblico, all’Ufficio Protocollo del Comune di Verzegnis (via Udine 2) entro il 28 giugno 2024.
Regolamento e modulistica per partecipare sono pubblicati sul sito internet del Comune di Verzegnis (www.comune.verzegnis.ud.it) nella sezione dedicata al Premio.
Per qualsiasi informazione rivolgersi alla segreteria del concorso: 0433487460, 0433487987.

IN MARILENGHE

A puedin partecipâ autôrs e scuelis primariis. I lavôrs si àn di mandâ dentri dai 28 di Jugn dal 2024.
La Aministrazion comunâl di Verzegnis e promôf la edizion XIII dal concors di poesie in lenghe furlane “Gjiso Fior” par assegnâ il premi leterari che al onore il concitadin innomenât.
La iniziative, che e à chê di tutelâ e valorizâ la lenghe furlane, e à il patrocini de ARLeF – Agjenzie regjonâl pe lenghe furlane, de Societât Filologjiche Furlane, dal Ent Friûl intal Mont e dal Circul Culturâl “Pio Frezza” di Verzegnis.
Il concors al à dôs sezions: une e je pes scuelis primariis dai Comuns furlanofons de Regjon Friûl-Vignesie Julie che a puedin partecipâ cun dissens (classis prime e seconde)o cun componiments (classis tierce, cuarte e cuinte); chê altre sezion e je pai autôrs di poesie in lenghe furlane che a puedin presentâ massim trê lavôrs par furlan: almancul une poesie e à di vê tant che teme la poetiche di Gjiso Fior, dedicade a “il dâsi la volte des stagjons”; chês altris poesiis a puedin jessi a teme libar.
Daûr dal regolament dal Concors, lis poesiis si àn di scrivi par furlan, standard o intune des sôs variantis locâls, daûr des normis de Grafie Uficiâl. Ducj i componiments a àn di jessi inedits, mai presentâts in altris concors e no àn di vê plui di 120 viers.
Lis scuelis a puedin domandâ une consulence ae ARLeF.
La buste, cun dentri lis oparis, cu la scrite “13^ edizione concorso poesia in lingua friulana Gjiso Fior”, sezion adults o sezion Scuelis Primariis, e à di rivâ, o par pueste racomandade A.R., o consegnade a man tal orari pal public, al Ufici Protocol dal Comun di Verzegnis – Vie Udine, 2, 33020 VERZEGNIS – dentri dai 28 di Jugn dal 2024.Il Regolament e i modui par partecipâ a son publicâts sul sît dal Comun di Verzegnis (www.comune.verzegnis.ud.it) te sezion dedicade al Premi.
Par vê altris informazions si pues domandâ ae segretarie dal concors: 0433487460, 0433487987.

(foto di Alberto Cella)