CulturaFVG

“Fieste de Patrie dal Friûl”, dall’ARLeF un bando da 25.000 euro per i Comuni

L’Agjenzie Regjonâl pe Lenghe Furlane – ARLeF sosterrà, con totale di 25 mila euro, gli enti locali che vogliano realizzare eventi collaterali alla celebrazione della “Fieste de Patrie dal Friûl”. Giunta alla sua 44^ edizione, la “Fieste” ricorre il 3 aprile e ricorda la data di costituzione dello Stato patriarcale friulano nel 1077. Quest’anno l’evento principale si svolgerà l’11 aprile e vedrà quale sede principale Udine. 

Potranno accedere ai fondi gli enti aventi la propria sede legale nei territori delle ex province di Gorizia, Pordenone e Udine, ma – per la prima volta – anche i Comuni friulani del Veneto (Cinto Caomaggiore, Concordia Sagittaria, Fossalta di Portogruaro, Gruaro, Portogruaro, San Michele al Tagliamento, Teglio Veneto) in forza di un accordo sottoscritto tra Regione Friuli-V.G. e Regione Veneto lo scorso 17 settembre.

Come previsto dal bando, disponibile su www.arlef.it, sezione “Bandi, gare e avvisi 2021”, saranno finanziate le attività tese a valorizzare le origini, la cultura e la storia di autonomia del popolo friulano. In particolare: eventi di qualità, da realizzarsi on-line, che rendano partecipi soprattutto le generazioni più giovani e volti a far conoscere e/o approfondire la lingua, la storia e la cultura friulane; così come stampa e diffusione di pubblicazioni che abbiano il medesimo obiettivo; infine realizzazione e posa in opera di lastre, targhe o insegne turistiche allo scopo di commemorare personalità che hanno contribuito in modo determinante alla conservazione e allo sviluppo dell’identità friulana.

Le attività culturali potranno essere realizzate da un singolo ente locale oppure da aggregazioni. Le domande dovranno pervenire, entro il termine perentorio dell’8 marzo 2021, esclusivamente mediante invio via pec all’indirizzo: arlef@certgov.fvg.it

Per tutte le informazioni relative al bando, è possibile telefonare allo 0432 555910, o scrivere a: federica.delpino@regione.fvg.it.

IN MARILENGHE

La Agjenzie Regjonâl pe Lenghe Furlane – ARLeF e sostignarà, cun 25 mil euros in totâl, i ents locâi che a vuelin realizâ events colaterâi ae Fieste de Patrie dal Friûl. Rivade ae edizion numar 44, la fieste e cole ai 3 di Avrîl e e ricuarde la date di costituzion dal Stât patriarcjâl furlan intal 1077. Chest an l’event principâl si davuelzarà ai 11 di Avrîl e al varà tant che sede principâl Udin.

A podaran acedi ai fonts i ents cun sede legâl intai teritori des ex provinciis di Gurize, Pordenon e Udin, e – pe prime volte – ancje i Comuns furlans dal Venit (Cint, Concuardie, Fossalte, Gruâr, Puart, San Michêl dal Tiliment, Tei) in graciis di un acuardi tra lis Regjons Friûl-V.J. e Venit dai 17 di Setembar stâts.

Daûr di ce che al previôt il bant, disponibil su www.arlef.it te sezion “Bants, garis e avîs 2021”, a saran finanziadis lis ativitâts che a vuelin valorizâ lis origjins, la culture e la storie di autonomie dal popul furlan. In particolâr: events di cualitât, di realizâ online, che a rivin a fâ partecipâ soredut lis gjenerazions plui zovinis e che a sedin indreçâts a fâ cognossi e/o aprofondî la lenghe, la storie e la culture furlane; ma ancje stampe e difusion di publicazions che a vedin il stes obietîf; infin realizazion e instalazion di lastris, targhis o insegnis turistichis cul fin di memoreâ personalitâts che a àn contribuît in maniere impuartante ae conservazion e al disvilup de identitât furlane.

Lis ativitâts culturâls a podaran jessi realizadis di un ent locâl singul o pûr di agregazions. Lis domandis a varan di rivâ, dentri dai 8 di Març dal 2021, dome midiant di PEC ae direzion: arlef@certgov.fvg.it

Par dutis lis informazions sul al bant, si pues telefonâ al 0432 555910, o scrivi a: federica.delpino@regione.fvg.it