FVGTerritorio

Centocinquanta comuni si riuniscono per l’Assemblea della Comunità Linguistica Friulana

Tempo di assemblea generale per l’ACLiF, Assemblea della Comunità Linguistica Friulana: mercoledì 19 novembre alle 18 in Palazzo Belgrado a Udine i Comuni friulanofoni tra Friuli Venezia Giulia e Veneto orientale si riuniranno per fare un bilancio di questo 2025 che va a chiudersi e che ha visto l’Assemblea tagliare due importanti traguardi.
“Infatti – ha dichiarato il presidente Daniele Sergon, sindaco di Capriva del Friuli – trarremo un bilancio dei nostri primi 10 anni di attività, visto che ACLiF è sorta nel 2015. Un decennio nella quale è cresciuta dai 55 Comuni iniziali fino ai 150 attuali, con la neoentrata Santa Maria La Longa che sarà celebrata durante l’assemblea in quel di Udine. Ricordiamo sempre con orgoglio che la nostra Assemblea nasce dal basso, visto che non c’è nessuna imposizione ma sono i singoli Comuni a decidere l’adesione. Riunendoci daremo ancora una volta il segno di un Friuli coeso pur nelle differenze territoriali, che esistono e sono la ricchezza stessa del Friuli, e che hanno tutte pari dignità all’interno dell’ACLiF. Un’unità d’intenti anche negli impegni che stiamo portando avanti, a partire da quello di avere un tg e un gr in lingua friulana sui canali Rai: sarà uno dei temi che affronteremo in assemblea”.
L’ordine del giorno della seduta vedrà l’approvazione dei verbali della precedente assemblea generale, la ratifica delle ultime adesioni, il bilancio consuntivo 2024 e la presentazione delle attività 2025, oltre a varie ed eventuali.

IN MARILENGHE

Timp di assemblee gjenerâl pe ACLiF, Assemblee de Comunitât Linguistiche Furlane: miercui ai 19 di Novembar a lis 6 di dopodimisdì in Palaç Belgrado a Udin i Comuns di lenghe furlane di Friûl Vignesie Julie e Venit orientâl si tiraran dongje par fâ un belanç di chest 2025 che al va a finî e che al à viodût la Assemblee tocjâ doi impuartants obietîfs.
“Difat – al à dit il president Daniele Sergon, sindic di Caprive – o tirarìn un belanç dai nestris prins 10 agns di ativitât, dal moment che ACLiF e je nassude intal 2015. Un deceni dulà che e je cressude dai 55 Comuns di imprin fin ai 150 di cumò, cu la gnove rivade Sante Marie La Lungje, che e sarà celebrade inte assemblee a Udin. O ricuardìn simpri cun braure che la nestre Assemblee e nas dal bas, parcè che no je nissune imposizion ma a son i Comuns a decidi un par un la adesion. Tirantsi dongje o darìn ancjemò une volte il segnâl di un Friûl compat cun dut che a son diferencis teritoriâls, che a son e a costituissin la ricjece stesse dal Friûl, e che a àn dutis avuâl dignitât dentri de ACLiF. Une unitât di intindiments ancje intai impegns che o sin daûr a puartâ indenant, a tacâ di chel di vê un tg e un gjr in marilenghe intai canâi de Rai: al sarà un dai argoments che o fevelarìn in assemblee”.
L’ordin dal dì de riunion al viodarà la aprovazion dai verbâi de ultime assemblee gjenerâl, la ratifiche des ultimis adesions, il belanç consuntîf 2024 e la presentazion des ativitâts 2025, e altri se a ind è.